Perjalanan Harmoni: Lawatan dan Silaturrahim

Perjalanan kami di Malaysia dimulai dengan lawatan ke University Malaya (10 Juni 2024). Hari berikutnya kami ke Pondok Tahfiz li al-Banat al-Gontori Selangor (11 Juni 2024)

Setelah berkunjung ke Pondok, saya dan rombongan berkesempatan untuk bersilaturahmi dengan beberapa saudara di Selangor Malaysia. Di antaranya adalah Ibu Siti Amnah dan Bapak H. Mahani yang berlokasi di Bukit Hijau, Jeram, Selangor, Malaysia.

Sebelumnya, saya juga sempat bertemu dengan Bang Udin, Mbak Laila, dan suaminya. Kami juga berkomunikasi dengan saudara-saudara lain yang tidak sempat bertemu langsung, di antaranya Ibu Misnah, Ibu Soleha, dan Ibu Mimi. Ibu Mimi saat itu sedang dirawat di rumah sakit (semoga lekas diberi kesembuhan dan sehat seterusnya).

Kami diterima dengan sangat baik oleh Ibu Siti Amnah dan suaminya. Untuk mengurangi rasa penat, kami dipersilakan untuk menggunakan pijat elektrik dan beberapa di antara kami berkesempatan merasakan hidroterapi di Medicspa.

Hidroterapi adalah terapi menggunakan air yang dapat membantu mengurangi stres, meredakan nyeri otot, dan meningkatkan sirkulasi darah. Kami juga dipersilahkan untuk pijat elektrik untuk mengurangi rasa capek.

Setelah shalat Maghrib, kami bahkan diantar ke penginapan Sky Suites KLCC di Kuala Lumpur. Semoga silaturrahmi ini berkekalan!

Bagikan ke:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *